Saznajte kako na zdrave načine ublažiti stres

Prilagođavanju na stres pomažu čajevi, tinkture i mirisna ulja. Posebno se preporučuju tinktura od gloga, matičnjaka ili valerijane – smirit će nervozu i lupanje srca te nastanak aritmije.

U opuštanju nakon traumatske situacije pomaže i ispijanje čajeva, a liječnica obiteljske medicine i fitoaromaterapeutkinja dr.med. Ksenija Krajina Pokupec kaže kako će vam najviše pomoći čaj od lipe, kamilice, matičnjaka, lavande i hmelja.

– Te biljke smiruju i olakšavaju san, ublažavaju stres, nervozu, strah i iscrpljenost. Ujedno smiruju spazme i lagano spuštaju tlak koji je često u traumatičnim situacijama povišen. Ako pak inače imate nizak tlak, navedenim biljkama dodajte listiće i vrške gloga kako biste spriječili dodatni pad tlaka. Ukoliko ste nakon katastrofe skloni češćim glavoboljama i muči vas migrena, odličan izbor je čaj od lazarkinje – savjetuje dr. Krajina Pokupec dodajući kako možete skuhati litru čaja tijekom jutra i lagano ga pijuckati kroz dan, a po želji mu možete dodati meda i limuna, iako je uvijek preporuka piti nezaslađene napitke.

Ukoliko niste ljubitelj čajeva, u smirivanju će vam pomoći i tinkture.

– Preporučujem tinkturu gloga, matičnjaka ili valerijane. Oni će smiriti nervozu i lupanje srca te nastanak aritmije. Matičnjak se pije tako da na dan uzmete 100 kapi u pola čaše vode ili 25 kapi valerijane ili gloga pod jezik jer ih na taj način sluznica u ustima najbolje resorbira. Nema posebnog ograničenja u roku uzimanja, a za sve nedoumice javite se fitoterapeutu kako biste pojačali ili smanjili dozu po potrebi – poručila je dr. Krajina Pokupec.

Mirisi koji liječe mogu se iskoristiti i kroz eterična ulja, a dr. Krajina Pokupec preporučuje ulja matičnjaka i lavande za smirenje, a za dodatnu energiju i optimizam ulje geranijuma, mandarine ili nerolija.

– Ulje nakapajte u prostor u kojem boravite, na tepih ili na jastučnicu na kauču, na šal, papirnatu maramicu ili ga utrljajte u dlanove i udišite više puta na dan. Ako imate infuzor, nakapajte 10 kapi u njega. Za to možete koristiti i hidrolat navedenih biljaka. A za mirnu noć, dvije kapi matičnjaka nakapajte na desni rub jastuka, a na lijevi stavite dvije kapi prave lavande, ne lavandina – zaključila je dr. Ksenija Krajina Pokupec iz Botana fitocentra.

Vježbanjem možemo izbaciti napetost

Hodanje, trčanje, vožnja bicikla ili plivanje odličan su izbor ako se želite riješiti nagomilanog stresa. Naime, tijekom fizičke aktivnosti lučimo hormon endorfin koji djeluje poput prirodnog analgetika i antidepresiva te poboljšava naše raspoloženje i značajno smanjuje posljedice stresa te jača našu otpornost na stresne situacije.

– Nekome tko je inače fizički aktivan i bavi se tjelovježbom, dramatična će situacija možda predstavljati manji izvor stresa nego ljudima koji nisu aktivni. Naime, i fizička aktivnost je za tijelo oblik stresa. Naravno, neusporediv je stres traumatskog događaja s tjelovježbom, ali organizam će to drugačije percipirati. Vaši su mišići spremniji na akciju, lakše ćete se sagnuti, potrčati, izaći iz zgrade – pojašnjava osobni trener Tomislav Lubenjak ističući kako će fizička aktivnost pomoći i kod olakšavanja proživljenog stresa nakon katastrofe.

– Gledajte, ja sam u odličnoj formi, pa iako sam tijekom potresa bio smiren i zbrinuo članove kućanstva, dva sata poslije sam osjetio kako se taj stres proživljenog gomila u meni. Riješio sam ga vježbanjem, a fizičku aktivnost preporučujem i svima drugima. Nakon što ste preživjeli katastrofu i ustanovili da ste izašli neozlijeđeni, da su vaši najmiliji također dobro, pođite s njima u šetnju. Obiđite kvart razgovarajući o svemu što ste proživjeli i osjećali jer ćete na taj način regulirati fizički, ali i psihički stres – kazao je Lubenjak.

 

Izvor: 24 sata

Foto: Pexels

 

Najnovije